Δευτέρα, 21 Απριλίου 2008

8+1 προτάσεις για την ανέλκυση του Sea Diamond !

http://actionforsantorini.blogspot.com/

( Πηγές άρθρου: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ, ΚΥΚLADESNEWS & Δελτίο Τύπου της LOUIS HELLENIC CRUISES)

Στην τελική ευθεία εισέρχονται πλέον οι προσπάθειες των κατοίκων και των φορέων της Σαντορίνης για την ανέλκυση του βυθισμένου κρουαζιερόπλοιου «Sea Diamond» από τη θαλάσσια περιοχή Καλντέρα Σαντορίνης. Ακριβείς πληροφορίες αναφέρουν ότι ήδη οχτώ εταιρείες, από την Ελλάδα και το εξωτερικό, έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον να συμμετάσχουν στην πρώτη φάση του διεθνούς διαγωνισμού, που ολοκληρώθηκε στις 20 Απριλίου, για την ανέλκυση του κρουαζιερόπλοιου.
Πρόκειται για τις: Σκόρπιον» (Ρωσική εταιρεία που έχει επίσημες συστάσεις από τη ρωσική κυβέρνηση και συμμετείχε στην ανέλκυση του βυθισμένου πυρηνικού υποβρυχίου «Κουρσκ»), εταιρείες «Τσαβλίρης» (διαθέτει καταρτισμένο προσωπικό και σύγχρονα μηχανήματα), «Τεχνική Παντοκράτωρ», Καταδυτικό Συνεργείο «Σεγρεδάκη», η εταιρεία «Θοκταρίδη», η «Βρετανική Α.Ε.», η «Πανάγος Α.Ε.» και τέλος η «Τεχνική Προστασίας Περιβάλλοντος Α.Ε.» του Γιάννη Πολυχρονόπουλου, που είχε διεκπεραιώσει το έργο της επιφανειακής απορρύπανσης και μετά ένα έτος (!) από τη βύθισή του Sea Diamond σε συνεργασία με την Louis Hellenic Cruises έχει εκδώσει GREEN PASSPORT-Πράσινο Διαβατήριο, βεβαιώνοντας ότι όλα τα υλικά του ναυαγίου δεν εγκυμονούν κίνδυνο για το θαλάσσιο περιβάλλον. Αυτό σημαίνει ότι η «Τεχνική Προστασίας Περιβάλλοντος Α.Ε.» δεν γνωρίζει τους όρους έκδοσης και τη σημασία του Green Passport (είναι η καταγραφή των ρυπογόνων υλικών- οδηγός ανακύκλωσης και εκδίδεται μετά από επιθεώρηση σε πλοίο εν υπηρεσία και όχι σε ναυάγιο) ή ότι χωρίς απαραίτητα να το γνωρίζει, συμμετέχει σε ένα παιχνίδι παραπλάνησης της κοινής γνώμης και συγκάλυψης του μεγάλου πολιτικού σκανδάλου και περιβαλλοντικού εγκλήματος που έχει πλήξει τη Σαντορίνη μας.

Σύμφωνα με πληροφορίες, την ερχόμενη Τρίτη, 29 Απριλίου, θα συνεδριάσει το συμβούλιο του Λιμενικού Ταμείου Θήρας προκειμένου να αποφασισθούν οι διαδικασίες που θα ακολουθηθούν για την αξιολόγηση των προσφορών των εταιρειών που εκδήλωσαν ενδιαφέρον, ενώ δεν αποκλείεται εντός των επόμενων ημερών να υπάρχει ενδιαφέρον και από μια ακόμη εταιρεία. Επίσης, κατά τις ίδιες πληροφορίες, το συμβούλιο θα επιλέξει και τον τεχνικό σύμβουλο ή τον τεχνικό Οίκο ή το Επιστημονικό Ιδρυμα που θα αναλάβει την αξιολόγηση των προσφορών των εταιρειών.

Το ερώτημα που τίθεται είναι ποιος θα καταβάλει τα ποσά, αφού το Λιμενικό Ταμείο δεν διαθέτει ούτε ένα ευρώ και σύμφωνα με τη νομοθεσία, τα κόστη της απάντλησης και ανέλκυσης βαρύνουν την πλοιοκτήτρια εταιρεία (ο αλληλοασφαλιστικός της οργανισμός). Δεν αποκλείεται «συμμετοχή» και του «Γαλάζιου Ταμείου» στο οποίο καταλήγουν τα επιβαλλόμενα πρόστιμα του Λιμενικού για τις θαλάσσιες ρυπάνσεις και διατίθενται για το απορρυπαντικό έργο.

Το υποβρύχιο Κούρσκ μετά την ανέλκυση!