Πέμπτη, 14 Μαρτίου 2013

Εξελίξεις εντός και εκτός συνόρων για το ναυάγιο Sea Diamond

Άρθρο του Capt. Ν. Πλακά

Μετά την καταγγελία στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για μη τήρηση του κοινοτικού δικαίου από την ελληνική κυβέρνηση, που έγινε τον Ιανουάριο του 2013 από το Ινστιτούτο Θαλάσσιας Προστασίας "Αρχιπέλαγος", σε συνεργασία με το Εργαστήριο Περιβαλλοντικής Προστασίας της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου του YALE στο Connecticut των Η.Π.Α.,ε αυτή την καταγγελία συμμετέχουν με την υπογραφή τους η Συντονιστική Επιτροπή Θηραίων Πολιτών για την Ανελκυση του Sea Diamond και ο σύλλογος Διεθνής Δράση για το Περιβάλλον και τον Πολιτισμό της Σαντορίνης)
εδώ στην Ελλάδα, στο Συμβούλιο της Επικρατείας την 15/5 θα συζητηθεί (εξ αναβολής μετά από αίτημα του Δημοσίου), η προσφυγή κατά του Ελληνικού Δημοσίου, κατοίκων της Σαντορίνης, τοπικών και οικολογικών φορέων.  
Πετρελαιοειδή, λασπώδη κατάλοιπα υδρογονανθράκων, λιπαντικά, μηχανέλαια, χημικά, λύματα, επικίνδυνα κατάλοιπα και ιζήματα, τοξικά χρώματα, υλικά αμιάντου, πολυχλωριωμένα διφαινύλια (PCBs) σε μετασχηματιστές, σε μέσα πυρόσβεσης και ψύξης, βαρέα μέταλλα, όπως μόλυβδος, υδράργυρος, κάδμιο, εξασθενές χρώμιο, κλπ., κλπ., (Διεθνής Σύμβαση για την Ανακύκλωση των πλοίων), "καλούν" τους υπεύθυνους για την άμεση ανέλκυση του εγκαταλειμμένου αποβλήτου και τη μεταφορά του σε μονάδα ανακύκλωσης (διαλυτήριο) πλοίων !
'Ολες οι κυβερνήσεις (Καραμανλή, Παπανδρέου, Παπαδήμου, Σαμαρά), από το 2007 που βυθίστηκε το Κ/Ζ SEA DIAMOND, μέχρι και σήμερα, μόνο υποσχέσεις έδωσαν για την ανέλκυση του ναυαγίου.
Ο νομικός κλοιός σφίγγει γύρω από τα κόμματα των υποσχέσεων και την κυβέρνησή τους, η οποία είχε υποχρέωση προ πολλού να αναλάβει τις ευθύνες της. Τώρα ας ζητήσει συγγνώμη από τον Λαό της Σαντορίνης. 
 Την Τρίτη 19/3 στον Πειραιά, θα γίνει η εξ αναβολής ποινική δίκη των κατηγορουμένων για το ναυάγιο.  

Επειδή στο link  http://www.protothema.gr/greece/article/?aid=264847  το δημοσίευμα γράφει:
 "...Η εταιρεία είχε υποστηρίξει ότι η πρόσκρουση και βύθιση του πλοίου προκλήθηκε λόγω λανθασμένης χαρτογράφησης της περιοχής..." και όπως γνωρίζουμε πάνω σε αυτή τη θέση θα βασιστούν μετά μανίας, έγραψα το σχόλιο: "Η ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΗ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗ ΒΡΙΣΚΟΤΑΝ ΣΕ NO GO AREA, ΟΠΟΥ ΔΕΝ ΠΛΕΟΥΝ ΤΑ ΠΛΟΙΑ".


Δηλαδή η λανθασμένη χαρτογράφηση έγινε boomerang εναντίον των υπευθύνων/υπαιτίων, γιατί το πλοίο δεν έπρεπε να πλεύσει εκεί.

Επίσης, πληροφορίες αναφέρουν ότι τον επόμενο μήνα στο Πειραιά, θα συζητηθεί η αγωγή του Δήμου Θήρας κατά της εταιρείας και του αλληλοασφαλιστικού οργανισμού P & I Club, ως επίσης και η αγωγή ηθικής βλάβης. http://actionforsantorini.blogspot.gr/2012/03/blog-post.html
  Η επαναφορά του περιβάλλοντος της Καλντέρας στη φυσική του κατάστασηόπως αυτή ήταν πριν τη βύθιση του κρουαζιερόπλοιου, με την άμεση απομάκρυνση του πλωτού φράγματος και των κάθε είδους τσαμαδούρων από την αποκλεισμένη θαλάσσια περιοχή (PICT3984), είναι το αυτονόητο ! 
Ο χρόνος δεν φθείρει την αλήθεια, που πάντα λάμπει
Η ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗ ΜΕ ΤΗ ΔΙΕΘΝΗ ΣΥΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΖΩΗΣ ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ (INTERNATIONAL CONVENTION FOR THE SAFETY OF LIFE AT SEA, SOLAS), ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ.

Capt. Ν. Πλακάς